Regulamin świadczenia usług
internetowych:
Usługodawca
„ARDOS”-
Zawadzki Arkadiusz,
ul. Majewskiego
80, 42-530 Dąbrowa Górnicza
tel./fax: (0-32) 268 90 36, tel. kom.: +48 604 332
445
GG: 133 40 18, www.ardos.pl
Nr rachunku: PKO
BP: 28 1020 2498 0000 8102 0235 1054
Polubowne sposoby
rozwiązywania sporów :
Zaistniałe spory miedzy Usługodawcą a Usługobiorcą będą rozstrzygane przed właściwymi sądami powszechnymi. Istnieje również możliwość żeby owy spór cywilnoprawny między Usługodawcą a Usługobiorcą za ich obopólną zgodą mógł być zakończony polubownie w drodze postępowania mediacyjnego prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub postępowania przed sadem polubownym przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Postępowanie mediacyjne prowadzi Prezes UKE na wniosek konsumenta lub z urzędu, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta.
Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym odszkodowania
przez Usługobiorcę z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi
przez Usługodawcę przysługuję po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.
Odpowiedzialność
za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
usług telekomunikacyjnych:
1.Usługodawca
odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, nie dotyczy
to sytuacji gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi wynika z przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy lub
jest efektem wystąpienia zdarzeń o charakterze siły wyższej czyli czynników na
które Usługodawca nie ma wpływu.
W
sytuacji niedotrzymania przez Usługodawcę określonego w Umowie terminu
rozpoczęcia świadczenia usługi lub też niewykonania lub nienależytego wykonania
tejże usługi z winy Usługodawcy skutkuje to przyznaniem Usługobiorcy
odszkodowania.
2.Odszkodowanie
przysługuje Usługobiorcy tylko wtedy gdy w okresie rozliczeniowym łączny czas
przerw dostępności usługi był dłuższy niż 36 godzin.
Odszkodowanie
przysługuje Usługobiorcy za:
-
każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi płatnej
okresowo w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków
z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych który to okres nie może być dłuższy niż ostatnie 12
miesięcy.
Dodatkowo
Usługobiorcy przysługuje odszkodowanie (zwrot 1/30 miesięcznej opłaty
abonamentowej) za :
A)
każdy
dzień w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi płatnej okresowo, która
trwała dłużej niż 12 godzin
B)
jak
i z tytułu niedotrzymania z winy przedsiębiorcy wyznaczonego:
1)
terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub
2)
określonego w umowie o świadczenie usługi powszechnej terminu rozpoczęcia
świadczenia
tych usług
3.Roszczenia
Usługobiorcy o odszkodowanie przedawniają się z upływem 12
miesięcy
od końca okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w
świadczeniu
usługi telekomunikacyjnej, albo od dnia, w którym usługa została
nienależycie
wykonana lub miała być wykonana.
Czas
trwania przedawnienia roszczeń o odszkodowanie zawiesza się na okres od dnia
wniesienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej do dnia udzielenia na nią
odpowiedzi, nie dłużej jednak niż na okres przewidziany do rozpatrzenia
reklamacji.
Tryb
postępowania reklamacyjnego:
1.Poniższy
tryb postępowania reklamacyjnego dotyczy:
a)
niedotrzymanie z winy Usługodawcy określonego w umowie o świadczenie
usług
telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług,
b)
niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi przez Usługodawcę,
c)
nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi.
2.Usługodawca
jest prawnie zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej i
ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji od
dnia jej złożenia. Niedopełnienie tej czynności w ciągu 30 dni jest traktowane
jako uwzględnienie danej reklamacji.
3.Za
dzień złożenia reklamacji przyjmuję się dzień otrzymania przez Usługodawcę
listu zawierającego reklamację w formie pisemnej lub elektronicznej, faksu,
przyjęcia zgłoszenia telefonicznego, złożenia reklamacji pisemnej lub ustnej w
firmie Usługodawcy. Od dnia w którym reklamacja została uznana Usługodawca ma
30 dni na zapłatę odszkodowania(wg: ustalonej stawki w regulaminie).W ciągu 14
dni od złożenia reklamacji Usługobiorca otrzymuj potwierdzenie złożenia
reklamacji, nie jest to konieczne jeśli udzielona została odpowiedź na
reklamacje w ciągu tego okresu czasu.
Reklamacja
noże być złożona na piśmie, telefonicznie, faksem, pocztą elektroniczną.
Reklamacja
powinna zawierać: imię, nazwisko, adres Usługobiorcy, określenie przedmiotu
reklamacji oraz reklamowanego okresu, przydzielony adres miejsca zakończenia
sieci, datę zawarcia umowy i planowanego terminu rozpoczęcia świadczenia
usługi( w przypadku zakwestionowania przez Usługobiorcę rozpoczęcia wykonania
usługi w terminie określonym w umowie), wysokość odszkodowania jeśli takiego
żąda Usługobiorca, podpis Usługobiorcy. W przypadku niekompletnego zgłoszenia
reklamacji, Usługodawca powiadamia Usługobiorcę o konieczności uzupełnienia
braków, jeśli uzupełnienie złożonej reklamacji nie nastąpi w ciągu 7 dni może
skutkować nie rozpatrzeniem przez Usługodawcy reklamacji. Odpowiedź na reklamacje powinna zawierać:
nazwę jednostki rozpatrującej reklamacje, - powołanie podstawy prawnej, -
rozstrzygnięcie o uznaniu lub odmowie uznania reklamacji, -określenie terminu
wypłaty i wysokości tej wypłaty, -pouczenie o dalszych możliwościach
rozwiązania sporu w sposób polubowny, -podpis osoby rozpatrującej reklamacje.
4.
Złożenie reklamacji nie zwalnia Usługobiorcy z obowiązku zapłaty w całości
bieżącej zapłaty za usługę.
Opłata
abonamentowa:
Usługobiorca
jest zobowiązany do uiszczania w terminie następujących opłat:
1)
jednorazową opłatę z tytułu instalacji i aktywizacji usługi sieci
bezprzewodowej
2) miesięczny abonament za dostęp do Internetu
Aktualny
cennik jest dostępny w siedzibie Usługodawcy oraz na stronie www.ardos.pl
W
razie podwyższenia cen usług Usługodawca jest zobowiązany do poinformowania
Usługobiorcy o tym fakcie poprzez podanie tego do publicznej wiadomości na
stronie internetowej Usługodawcy www.ardos.pl , z wyprzedzeniem co
najmniej 30 dni. Usługodawca jest zobowiązany do poinformowania Usługobiorcy o
uprawnieniach wynikłych w związku ze zmianą.
Jakość
usług:
Usługodawca
świadczy usługi telekomunikacyjne 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Usługodawca
świadczy usługi w wariancie ……..………. do/od komputera Usługobiorcy do ……….kbps / ……..kbps oraz zapewnia
brak limitu transferu danych. Usługodawca świadczy usługę w zakresie
istniejących możliwości technicznych. Zasięg sieci oraz prędkość transmisji
uzależnione są od wielu czynników tj.: uwarunkowania geograficznego,
urbanistycznych, technicznych. Zasięg i prędkość sieci może ulegać zmianie ze
względu na zmienność naturalnych warunków propagacji fal radiowych, zależność
od typu zabudowy, rozbudowy sieci.
Obsługa
serwisowa:
Usługodawca
zapewnia Usługobiorcy obsługę serwisową, która obejmuje:
-udzielanie
informacji dotyczących świadczonych i dostępnych usług, -przyjmowanie
reklamacji, realizacji zamówień, zgłoszeń, - pomoc techniczną związaną z
świadczoną usługą, w tym również usuwanie usterek. Jeśli wykonanie usług
serwisowych wiąże się z kosztami, to owe koszty są określone w cenniku
znajdującym się na stronie Usługodawcy. Obsługa serwisowa jest realizowana
przez Usługodawcę za pośrednictwem biura obsługi abonentów znajdującego się w
siedzibie Usługodawcy w dniach powszednich od godziny 10- 18.
Inf.
o sposobie uzyskania inf. o aktualnym cenniku i kosztach serwisowych.
Informacje o kosztach usługi serwisowej znajdują się
w Cenniku który jest udostępniony na stronie Usługodawcy, w siedzibie
Usługodawcy oraz jest doręczany Usługobiorcy nieodpłatnie wraz z umową, jest
również doręczany na każde żądanie Usługobiorcy. Każda zmiana w Cenniku będzie
podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej Usługodawcy www.ardos.pl i doręczona na piśmie każdemu
Usługobiorcy z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed
wprowadzoną zmianą.
Sposób i termin rozwiązania umowy
W przypadku zawarcia umowy na czas nieokreślony / określony usługobiorca ma prawo do rozwiązania umowy. Jeżeli rozwiązanie umowy przez Usługodawcę wynika z naruszenia postanowień umowy to rozwiązanie umowy może mieć formę natychmiastową. Usługodawca ma również prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym bez wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy lub zaprzestania wykonywania usługi bez odszkodowania w przypadku gdy: - wykorzystuje usługi w sposób naruszający prawo. Usługobiorca może rozwiązać umowę bez żadnych konsekwencji (w przypadku umowy zawartej na czas określony) jeżeli Usługobiorca zgłosi co najmniej 30 dni przed końcem okresu na jaki została zawarta umowa.
Oświadczam
że zapoznałem się z Regulamin świadczenia
usług internetowych oraz z Cennikiem.
Podpis
...............................................................
Usługobiorca (Klient)
Usługodawca (Operator)
………..........................................
...........................................................
(czytelny podpis) (czytelny
podpis i pieczęć firmowa)